Oldalak

2011. május 10., kedd

Textilfestés természetes anyagokkal - hagymahéj 2.

Szintén múltheti történet. Elővettem még az előző hagymahéjas festésből megmaradt festőlevet, és ismét festettem vele. Egy litert vettem ki és elkezdtem melegíteni, majd beletettem egy motring timsóval pácolt gyapjúfonalat, egy darab csipkét, és a múltkori festés nagy sikerére való tekintettel, egy nagyobb darab lepedővászon is került bele.

 

Körülbelül 20 perc főzés után ki is vettem a gyönyörű sárga színű textileket. Utána arra gondoltam, hogy kihozok még valamit  ebből a színből, kapott még pár kanál timsót, és citromlevet is öntöttem hozzá. Ebben a lében készült a képen középen látható textil. Ezután még egy kis piros ételfestéket öntöttem bele, hátha valami jó narancsos szín jön ki, de ez nem sikerült. Ez a képen látható legfelső anyag, és épp, hogy csak egy árnyalattal különbözik az előző színtől. A fonal lett a legszebb, sokkal-sokkal szebb, mint legutóbb.

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek!
    Meg kell, hogy kérdezzem: a vásznak egyszínűek lesznek, vagy foltosak-márványosak?
    Nekem hol így sikerül, hol úgy és még nem jöttem rá az okra:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    A felső kettő teljesen homogén egyszínű lett. Az alsóban van néhol egy kis vörös árnyalat. Arra gondoltam, hogy talán amiatt, hogy az nagyobb, és nem tudtam annyira mozgatni benne.

    VálaszTörlés