Oldalak

2011. április 27., szerda

Textilfestés természetes anyagokkal - hagymahéj

Még húsvét előtt próbáltam ki a hagymahéjjal való festést Zelnice leírása alapján.  Most jutottam el odáig, hogy ide is feltegyem a képeket. 



4 liter vízhez raktam 60 gramm hagymahéjat és feltettem a tűzhelyre főni. Ezalatt bepácoltam a textileket. Ugyanolyan anyagokat használtam, mint a legutóbbi textilfestés során. Lenvászon, lepedővászon, gyapjúfonal és egy darabka csipke. A páclevet úgy készítettem, hogy 3 deciliter vizet felforraltam, ehhez kevertem 50 gramm timsót, majd felöntöttem  még 2,2 liter vízzel. Ebben az oldatban háromnegyed órán keresztül főztem az anyagokat, majd pedig hagytam nagyjából kihűlni. Másfél óra elteltével lekapcsoltam a gázt a hagymahéjas főzet alatt, és egy órán keresztül azt is állni hagytam. Míg a kávés festés alatt szinte kellemes illat járta be a házat, a forrásban lévő hagymahéj főzet szaga valahogy nem igazán tetszett. 



A festőlé  leszűréséhez kivittem mindent az udvarba, tanulva a múltkori textilfestés hibáiból, így most a konyhán szinte nem is látszik, hogy festettem. Miután leszűrtem a levet, visszatettem a tűzhelyre és beletettem az előzőleg bepácolt anyagokat. Hirtelen ötlettől vezérelve, tettem bele egy kisebb motring pácolatlan fonalat is. Körülbelül 40 perc elteltével vettem ki az anyagokat a festőléből.  



Ezek a gyönyörű sárga anyagok készültek. A kisebbik gombolyag fonal az, amit pácolás nélkül festettem meg. Úgy tervezem, hogy a következő babám ruháját fogom készíteni az egyik anyagból, és a csipkéből ,  a fonalakból pedig színben hozzá passzoló cipőcskét horgolok neki. Annyira nagyon tetszenek ezek a színek, hogy miután kihűlt a festőlé, üvegekbe töltöttem és eltettem  későbbre. Mivel fogalmam  sincs meddig áll el, ezért nemsokára ismét hagymahéjjal fogok festeni.

7 megjegyzés:

  1. Szia Anita!
    Csak most találtam a blogodra, gyorsan követőd is lettem mert nagyon tetszik amiket csinálsz:)

    Nagyon szép lett a hagymahéjas festésed. Érdekes látni, hogy az alapanyagok fajtája, illetve a pácolás mennyire különböző árnyalatokat tud létrehozni. Én legalábbis nem tudom megunni:)
    A levet hűtőben kb. 1 hétig tudod tárolni, nálam ezután már penészedni szokott.

    VálaszTörlés
  2. Szia Barbaral! Köszönöm, hogy írtál, és azt is, hogy követsz. :) Megnéztem a blogod, követni foglak én is.

    Valóban megunhatatlan ez a textilfestés, minden nap lenne kedvem festeni valamit. :) Azt hiszem holnap festek is egy újabb adagot a hagymahéj lével, nehogy megromoljon. Bár szagolgatom minden nap, hogy jó-e még. :)

    VálaszTörlés
  3. Látom rám találtál:)

    Bizony megunhatatlan a festés, én éppen most indulok dió- és nyírfabarkát szedni:)))

    VálaszTörlés
  4. Kíváncsi vagyok, neked milyen színű lesz a dióbarkás festés. Tegnap kipróbáltam azt is, nem lett rossz, csak teljesen más, mint amire számítottam. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Fekete festéket miből és, hogy lehet előállítani?

    VálaszTörlés
  6. Kedves Anita, azt szeretném kérdezni,hogy tudsz esetleg természetes kék ruha festéket? Köazönöm

    VálaszTörlés
  7. Pinket milyen szinure ajanlatos festeni ha hagymahejjal akarom festeni voros vagy sarga?melyik szinuvel lesz jobb a szine mert nem tetszik a pink

    VálaszTörlés