Oldalak

2011. május 2., hétfő

Textilfestés természetes anyagokkal - dióbarka

Hétvégén kipróbáltam a textilfestést dióbarkával, amire szintén Zelnice blogja motivált. Szerencsére a szomszéd diófájának nagy része átnyúlik a kertünkbe, így nem kellett messze mennem az alapanyagért. 

Eredetileg ettől is sárga színt vártam. Hát a fonalakat némi jóindulattal lehet mustársárgának nevezni, de azok is inkább barnák lettek. A textilek pedig zöldes-szürkék.  5 liter vízhez 500 gramm dióbarkát tettem. A festendő anyagokat pedig ugyanúgy pácoltam, mint a hagymahéjas festésnél. Lehet, hogy több barka kellett volna bele, vagy kevesebb, de az is előfordulhat, hogy pont ilyen színűnek kell lennie.



A baloldali gombolyagot pácolás nélkül tettem a festőlébe, az összes többi anyagot pácoltam. Az alsó anyag lepedővászon, a felső lenvászon. 

A dióbarka illata már gyűjtés közben sem igazán tetszett, ezért úgy döntöttem, hogy az udvaron fogom végezni az egész festést, szerencsére aznap még szép idő volt és szél sem fújt. Már a festés közben rájöttem, hogy a festőlé bizony nem sárga, mint vártam, de végig reménykedtem, hogy végül csak sárga lesz az anyag. :)

Mielőtt készítettem ma a képeket, kimentem a kertbe, hogy behozzak egy barkát. Jól mutatott volna a képen, de már nem találtam egyet sem, a tegnapi nagy esőzés leverte a fáról, és szétáztatta az összeset. Még pont időben festettem.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jók lettek a színek! De azért mégis rosszul esik az ember lányának, ha nem a remélt színt varázsolja elő:)

    Nálam is teljesen más színek keveredtek ki, mint amit vártam. Még szárad 1-2 cucc, remélem este már mindet meg tudom mutatni:)

    VálaszTörlés