Oldalak

2011. május 9., hétfő

Textilfestés természetes anyagokkal - vérehulló fecskefű

Múlt héten kipróbáltam a festést vérehulló fecskefűvel. Most nem mértem le pontosan, hogy miből mennyit tettem a festőlébe. Jó sok vérehulló fecskefüvet szedtem le szárastól, virágostól, levelestől, majd felöntöttem körülbelül 5 liter vízzel. Fél órát főztem, kint az udvarban, de akkora szél lett, hogy abba kellett hagynom az egészet. Igaz, a Kemendi Ágnes féle könyv is azt mondja, hogy hagyjuk egy éjszakát állni főzés után, de én hosszabb időre terveztem a főzést. Másnap reggel még fél órát főztem, majd délután még felet, kihűlés után pedig leszűrtem. 

Elég furcsa színű volt a lé, ezért az előzőleg timsós lében bepácolt gyapjúfonalat nem is tettem bele, csak egy kis darabot belőle, valamint egy darabka csipke, és egy lepedővászon is került a festőlébe. Egy órán keresztül melegítettem a festőlevet, benne a textilekkel, és egyre jobban elkeseredtem, mert a szín nemhogy sárga nem volt, de még színnek sem lehetett nevezni. Valami piszkosszürke féle akármi volt. Mérgemben úgy döntöttem, áztatom még egy napot az egészet. Tettem bele még egy kanál timsót, jól megkevertem, és ott is hagytam. 



És lássatok csodát, másnap este az öblítés után szép halványsárga anyagaim lettek. Nem olyan intenzív, mint a hagymahéjjal festett sárga, de azért sárga.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek!
    Bár nálam kanárisárgára festett a fecskefű, annyira, hogy le kellett butítanom a színt. Ki érti ezt?

    VálaszTörlés
  2. Hát nem tudom, hogy hogy lehet ez... :)
    Lehet, hogy majd, ha jobban benne leszünk a nyárban megpróbálom még egyszer, talán addigra több lesz benne a festékanyag. Te mikor festettél vele?

    VálaszTörlés
  3. Annyit írsz a festésről, hogy egészen kedvet kaptam hozzá. Már elkezdtem gyüjteni a hagymahéjakat (ez már jelent valamit ugye?)Szép világos zöldet is akarnék festeni. Szerinted ahhoz bármilyen zöld növény levele jó?

    VálaszTörlés
  4. Na, az jó hír, ha már gyűjtöd a hagymahéjat, még a végén rákapsz te is a festegetésre. :) Az biztos, hogy bármilyen zöld növénnyel nem lehet zöldet festeni. Ajánlom, hogy nézegesd Zelnice blogján a Piktor Péntek írásokat. Legutóbb tett fel zöld fonalakat is. Nyír- és nyárfa barkájával festette őket.

    VálaszTörlés
  5. Még a múlt héten a nyírfával és a dióbarkával együtt, csak még nem volt időm feltenni a blogomra. Talán ma éjjel nem ájulok el:))))

    VálaszTörlés